Loyal Followers

20110914

RaYa Suka-Suki

RaYa 2011...
Assalammualaikum..


Selamat pagi semua..rindu betul aku pada dunia blog dan semua rakan blogger.masih dalam mood raya lagi ni.biskut raya pun tak habis lagi.hari ni aku masih cuti lagi iaitu study week.ni pun kat UiTM dh .setelah berbulan-bulan aku menternak sawang di blog aku.aku kembali untuk membersihkan habuk-habuk yang bermaharajalela sampai terbatuk-batuk aku.kuikuikui..


Macam mana dengan raya korang tahun ni?pasti meriah kan. aku raya kali ni bali Kelantan ... Jalan raya sampai balik malam... kena marah denan parents, yelah 1st time balik lewat macam itu... Lagi satu, kita ni bersyukur sangat beraya dekat negara yang kaya dengan makanan kan.sangat kesian saudara kita di somalia sana.kita pulak terlebih makan.bersyukur lah..


Bila raya nasi pun lupa nak makan..yela pergi beraya rumah saudara mara macam-macam juadah tersedia..
ketupat,lontong,satay,lemang,laksa,mee kari,bihun sup,tomyam..fuh kenyang + senak..haha..makan, makan, dan makan..ish2 dasyat..dasyat..


Masyarakat kita biasanya sangat murah hati dengan makanan.tetamu di layan macam raja.di sambut dengan senyuman..


Yang seronok bila raya..

  • dapat jumpa dengan sepupu dan sembang sampai pagi
  • dapat makan macam-macam jenis juadah
  • dapat duit raya walaupun dah kawin..haha *gelak ade makna tuh
  • banyak jemputan rumah terbuka..*makan lagi
  • boleh bergaya macam-macam gaya sebab raya kan.kalau tak pergi kenduri kawin jer boleh bergaya dengan baju kurung..hehe..
  • asyik tangkap gambo sebab gedik sangat beraya..haha
  • masa ni lah pun nak pergi rumah saudara-mara, kawan-kawan..
Yang tak seronok nye..

berat badan bertambah..huahuahuahua..

No comments:

Post a Comment