Loyal Followers

20110125

Sabarlah! Kita Hidup Sbg HambaNYA


Assalamu'alaikum.. 

Hari-hari yg kita lalui bukannye slalu indah n manis... kehidupan kita di muka bumi ini umpama r0da... r0da yg b'putar. Kadang-kadang kita berada diatas, n kadang-kadang kita berada di bwah...
Sahabat,ketika berada di atas, janganlah kamu  terlalu bermegah kerana kita mungkin berada di bawah, 
dan ketika di bawah, percayalah suatu hari nanti kita boleh berada di atas...insyaALLAH..biiznillah... setiap yg berlaku adalah pengaturan yang paling indah untuk hambaNYA...cepat atau lambat sahaja bezanya...insyaALLAH....
 
Memang fitrah manusia yang selalu mahukan yang baik dan indah belaka. kalau b0leh tiada yg buruk.. sebenarnya semakin kita mendekatkan diri kepada Allah, semakin banyak ujian dan dugaan yang datang, ujian dariNYA ini adalah  untuk menguji sejauh mana keimanan dan kebergantungan kita kepada Allah. Inilah kebijaksanaanNYA...Sejauh mana kesabaran didalam diri setiap individu itu..
YA  ALLAH..teguhkanlah hati-hati kami dengan hidayahMU...insyaALLAH.....

Ujian yg dititipkn untuk hambaNYA itu sebenarnya tanda kecintaan Allah kepada kita...

Sahabat, Ingat firman Allah yang berbunyi, "Mungkin sesuatu yang kamu rasa baik bagimu adalah buruk di sisi Allah dan sesuatu yang buruk bagimu adalah baik di sisi Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui"

wallahuallam....

p/s: B'sabarlah dgn ujian yg diterima drpd-NYA kerna Allah xkn beri hambaNYA ujian jika dia tidak kuat n mampu mghadapinya.... Tabahkn diri, cekalkan diri... :)

No comments:

Post a Comment