Loyal Followers

20110130

Yup, Aku Mungkin Begini!


yup ,
aku mungkin tak pandai , tapi aku boleh selesaikan macam2 masalah .

yup ,
aku mungkin gemuk , tapi itu tak bermakna aku tak pandai kawal pemakanan aku .

yup ,
aku mungkin seorang yg tak ambil kisah dengan gurauan , tapi aku jugak ada perasaan .

yup,
aku mungkin seorang yg suka pendam segala masalah , tapi aku bukan jenis yg tak tahu nk luahkan apa yg aku rasa .

yup ,
aku mungkin mudah senyum dan ceria secara luaran , tapi dalaman penuh dengan luka-lara .

yup ,
aku mungkin sombong berlagak gedik , tapi hakikatnya hanya orang yg tak kenal aku jeh yg akan ckp mcm tuh .

yup , 
aku mungkin nakal degil or seangkatannya , tapi aku masih ada harga diri yg tinggi .

yup ,
aku mungkin suka moody tak tentu pasal , tapi itu semua mesti ada sebab .

yup ,
aku mungkin pemalas , tapi malas2 aku , aku masih pandai buat pelbagai kerja .

yup ,
aku mungkin bukan perempuan yg solehah solat tak cukup waktu , tapi Dia , aku selalu ingat setiap masa .

yup ,
aku mungkin kurang ajar , tapi aku masih ada sifat hormat yg tinggi terhadap orang lain .

yup ,
aku mungkin tak pandai masak mcm chef ONE , tapi tangan aku boleh masak macam2 yg aku dah belajar . 

yup ,
aku mungkin bukan anak yg baik utk ibu ayah , tapi aku selalu mencuba utk bagi yg terbaik dekat mereka .
yup ,
segala nya mungkin bila korang tak kenal aku dengan betul .
tapi , bukan semua yg buruk tuh ada pada diri aku .
bukan semua yg baik tuh ada dalam sifat aku .
aku hamba Dia yg diberi pinjaman segalagalanya .
aku hamba Dia yg selalu lakukan kesalahan .
aku hamba Dia yg lemah dan sentiasa berdoa untuk diberi kekuatan .

satu perkara yg aku selalu ingat bila aku ada masalah yg aku rasa aku tak mampu nk tanggung .

everything will be ok in the end . if it's not ok , it's not the end . this moment is not permanent in life .
semua ada hikmahnya .
and doa selalu.

setiap kali aku rasa aku dah putus harapan , masa itu jugak Dia bagi aku cahaya .Dia bagi semula kat aku apa yg buat aku hilang semangat . dan segalanya bertambah baik dari yg sebelum ni . dan hikmahnya di atas segala yg berlaku , aku dpt rasa dengan jelas sangat .

rakan2 , I may not be perfect , but I'm always ME ! Just ME!
peacee ;)) 

No comments:

Post a Comment